Mitsubishi Evo 7 – една адски “лоша” кола
Още една галерия, съдържаща снимки на една адски “лоша” кола – Mitsubishi Evo 7 (Japanese Spec). Колата е с множество подобрения по двигателя, екстериора и интериора, но турбо-компресорът е все още оригиналният, с който автомобилът е излязъл от завода.
Задачата на екипа на Prospeed Motorsport беше да довърши силовия тунинг на колата и да я настрои на шаси-динамометъра Dynapack. За целта беше изработен специален даунпайп (downpipe), беше сменена фабричната електроника на Мицубиши с “гъвкава” A’pexi PowerFC и беше монтиран бууст-контролер Greddy Profec B Spec II. В последствие се наложи и подмяна на оригиналната бензинова помпа с Walbro и инжекторите с Nipon-Denso 660cc.
Както можете да видите от публикуваните графики, при първото замерване на автомобила Декември 2004 максималният въртящ момент на колелата е бил 385Nm при 5166 RPM, след “лек” тунинг и настройки, постижението вече е 457Nm, и то при само 3721 RPM! Максималната мощност на колелата преди тунинга е била 228kW (при много бедна горивна смес и нестабилно налягане), а след тунинга достига 251kW на колелата (при много по-безопасна горивна смес). Както можете да забележите на графиките, автомобилът след 3000 RPM става просто различен…Загубите от трансмисията при този автомобил с 4×4 и активни диференциали са между 15% и 20%, което ще рече, че дори при най-консервативните изчисления автомобилът разполага с над 400к.с. и 535Nm на двигателя. Ако приемем, че поради сложността на трансмисията загубите се приближават към 20%, то показанията са още по-сериозни – 426к.с. и 583Nm.
- Снимки: